Ciągle jeszcze wśród firm funkcjonuje przekonanie, że prowadzenie działań reklamowych na Facebooku jest darmowe. Niezupełnie tak jest, bowiem aby prowadzić skuteczną kampanię na Facebooku, trzeba przeznaczyć na nią przynajmniej ¼ budżetu przeznaczonego na promocję marki. Ile więc kosztuje kampania na Facebooku?
Zwrot z kampanii na Facebooku
Aby kampania była przeprowadzona właściwie musi być dokładnie zaplanowana. Ważne jest aby na samym początku określić jej cel. Da to obraz tego jakie działania musimy podjąć i jakich narzędzi potrzebujemy do pomiaru wyników. Jedynie w ten sposób możemy sprawdzić czy kampania na Facebooku przynosi zyski.
Efektywność promocji na Facebooku
Zwrot inwestycji w kampanie zależny jest przede wszystkim od tego jaki budżet na nią przeznaczymy. Najważniejsze są też ustawienia kampanii. To od nich w większości zależy jej koszt. Budując kampanie na Facebooku musisz zdecydować o kilku jej elementach.
- umiejscowieniu
- grupie docelowej
- czasie emisji
- częstotliwości wyświetleń
- treści komunikatów
- doborze odpowiednich tekstów do grupy docelowej
Pamiętajmy że przestrzeń reklamowa w danych grupach stale się kurczy proporcjonalnie do wzrostu zainteresowania nią.
Kampania na Facebooku - rozliczenia
Jest kilka modeli rozliczania reklam na Facebooku.
- CPM - stawka za tysiąc wyświetleń
- CPC - za ilość kliknięć
- CPA - za zrealizowaną akcję
Niezwykle ważne jest aby oprzeć swoją kampanię na właściwym wskaźniku. Od tego w dużej mierze zależeć będzie zwrot z tej inwestycji. W trakcie kampanii może okazać się, że potrzebny jest wybór bardziej obleganych miejsc reklamowych i grup docelowych.
Elementy kampanii, od których zależy jej koszt
Po całej analizie planu zysków należy indywidualnie określić jakie elementy jakie elementy będą miały wpływ na kampanię w naszej firmie.
- budżet firmowy,
- wyniki poprzednich,
- potencjał Facebooka w przypadku naszej marki,
- jaką funkcję ma pełnić w naszych działaniach.