Ciągle jeszcze wśród firm funkcjonuje przekonanie, że prowadzenie działań reklamowych na Facebooku jest darmowe. Niezupełnie tak jest, bowiem aby prowadzić skuteczną kampanię na Facebooku, trzeba przeznaczyć na nią przynajmniej ¼ budżetu przeznaczonego na promocję marki. Ile więc kosztuje kampania na Facebooku?

Zwrot z kampanii na Facebooku

Aby kampania była przeprowadzona właściwie musi być dokładnie zaplanowana. Ważne jest aby na samym początku określić jej cel. Da to obraz tego jakie działania musimy podjąć i jakich narzędzi potrzebujemy do pomiaru wyników. Jedynie w ten sposób możemy sprawdzić czy kampania na Facebooku przynosi zyski.

Efektywność promocji na Facebooku

Zwrot inwestycji w kampanie zależny jest przede wszystkim od tego jaki budżet na nią przeznaczymy. Najważniejsze są też ustawienia kampanii. To od nich w większości zależy jej koszt. Budując kampanie na Facebooku musisz zdecydować o kilku jej elementach.

  • umiejscowieniu
  • grupie docelowej
  • czasie emisji
  • częstotliwości wyświetleń
  • treści komunikatów
  • doborze odpowiednich tekstów do grupy docelowej

Pamiętajmy że przestrzeń reklamowa w danych grupach stale się kurczy proporcjonalnie do wzrostu zainteresowania nią.

Kampania na Facebooku - rozliczenia

Jest kilka modeli rozliczania reklam na Facebooku.

  • CPM - stawka za tysiąc wyświetleń
  • CPC - za ilość kliknięć
  • CPA - za zrealizowaną akcję

Niezwykle ważne jest aby oprzeć swoją kampanię na właściwym wskaźniku. Od tego w dużej mierze zależeć będzie zwrot z tej inwestycji. W trakcie kampanii może okazać się, że potrzebny jest wybór bardziej obleganych miejsc reklamowych i grup docelowych.

Elementy kampanii, od których zależy jej koszt

Po całej analizie planu zysków należy indywidualnie określić jakie elementy jakie elementy będą miały wpływ na kampanię w naszej firmie.

  • budżet firmowy,
  • wyniki poprzednich,
  • potencjał Facebooka w przypadku naszej marki,
  • jaką funkcję ma pełnić w naszych działaniach.