Serwis YouTube – jak wykorzystać go w marketingu

Serwis YouTube nie od dzisiaj cieszy się ogromną popularnością – korzysta z niego ponad miliard użytkowników. Znaleźć na nim można treści video dotyczące rozmaitych dziedzin, dlatego każdy może obejrzeć film wzbudzający jego ciekawość.

Globalnym serwisem zainteresowali się również marketerzy i oferowane przez niego możliwości skutecznie wykorzystują w celu promowania firm. Użytkownicy serwisu generują codziennie miliardy wyświetleń, więc warto wiedzieć w jaki sposób zachęcić ich, aby poświęcili czas na obejrzenie danego materiału.

Na czym polega marketing z YouTube

Chcesz, aby Twój film zdobył dużą liczbę wyświetleń, a popularność Twojej firmy rosła? Powinieneś więc zaznajomić się z zasadami pomagającymi wypromować video w sieci. Przede wszystkim należy pamiętać, że nazwa kanału musi być tożsama z nazwą marki – wówczas po wpisaniu treści w wyszukiwarce użytkownik w łatwy sposób odnajdzie Twój materiał. Istotne znaczenie ma również ogólna informacja na temat udostępnianych filmów, a także prowadzonej działalności. Świetnym sposobem na wprowadzenie użytkownika w tematykę kanału jest przygotowanie trailera, czyli zapowiedzi udostępnianych później treści.

Aby kanał był interesujący nie tylko pod względem merytorycznym, ale także wizualnym warto umieścić na nim ciekawą grafikę. Wzrok przyciągają również miniaturki filmów – dodaj do nich adekwatne tytuły, a użytkownik błyskawicznie znajdzie interesujący go film.

YouTube jako miejsce do komunikacji

Za pomocą serwisu możesz nie tylko udostępniać rozmaite treści, ale także komunikować się z klientami. Zachęcaj użytkowników do dyskusji na temat filmów, odpowiadaj na ich komentarze oraz udzielaj cennych porad, a z łatwością uzyskasz zamierzony cel.

Tytuł, opis, tagi – czyli jak zwiększyć popularność kanału

Krótki i zwięzły tytuł pozwoli użytkownikowi błyskawicznie rozpoznać, na jaki temat jest video oraz czy w jego przekonaniu warto je obejrzeć. Zapewne zależy Ci, aby film wyświetlany był w czołowych propozycjach – pamiętaj więc, aby w jego tytule umieścić słowa kluczowe, po których wpisaniu materiał będzie wyświetlany. Powinny one też znaleźć się w opisie będącym zwięzłą informacją na temat video. Ważne znaczenia mają też tutaj tagi – są to również słowa-klucze umożliwiające wyświetlanie filmów na konkretne zapytania.

YouTube może okazać się doskonałym narzędziem do promowania produktów lub usług. Poprawnie użytkowany przyczyni się do rozwoju Twojej firmy i osiągnięcia wymarzonego celu – warto dokładnie zapamiętać zasady funkcjonowania serwisu.

Zobacz też:

podróż służbowa

posiłki regeneracyjne

rozliczanie delegacji

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *