Ponieważ Koronawirus (COVID-19), obecnie pandemia, rozprzestrzenia się na cały świat, również zaczyna oddziaływać na marketing. Dla jednych jest to idealny sposób na promocję dla innych o tzw. kula u nogi.

Marketing w dobie koronawirusa

Marketing nigdy się nie kończy. Niezależnie od zmian na świecie, nawet jeśli jest to zdarzenie kryzysowe, takie jak koronawirus, wydaje się przyciągać uwagę wszystkich, nadal należy przekazać swoją wiadomość - ale robić to w delikatny, przemyślany sposób.

Dlaczego tak ważna jest rozwaga?

Koronawirus stworzył sytuację, w której nigdy wcześniej nie byliśmy. Dla części jest to sytuacja bardzo trudna do zniesienia, dla innych okazja, aby zabłysnąć i znaleźć nowe rynki zbytu oraz promocji.

Co wziąć pod uwagę podczas planowania?

Oto rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy marketingu firmy podczas kryzysu związanego z koronawirusem:

  • Pokaż, w jaki sposób zapewniasz zasoby, edukację i wsparcie swoim pracownikom i klientom.
  • Podejmij rolę lidera i dostarczaj spójne informacje o swoich postępach
  • Wykorzystaj swoich partnerów medialnych - udzielając wskazówek i wglądu w sytuację
  • Sprawdź w jaki sposób komunikujesz się oraz jakie posty/artykuły planujesz zamieścić.

Czy marketerzy powinni już myśleć o planowaniu po koronawirusie?

Najważniejsze to myśleć o firmie jako o całości oraz o tym czy będziemy mogli dalej istnieć na rynku jak zmieni się sytuacja.
Ponieważ wirus spowoduje poważne choroby i utratę życia na całym świecie, marketerzy powinni unikać przedwczesnego świętowania zwycięstwa i komunikować się z szacunkiem i refleksyjnie.