Marketing w XXI wieku różni się bardzo od tego jaki był kilkadziesiąt lat temu. Dzisiejsi marketerzy mają większe możliwości jeżeli chodzi o wsparcie (analizy, porównania, badania), ale również sposób komunikacji uległ zmianie. Obecnie bardzo duża część marketingu odbywa się w internecie. Dostęp do wielu narzędzi przyczynił się również do większej konkurencji.

Kanały komunikacji

Popularyzacja marketingu przyczyniła się do zmiany komunikacji z klientem. Wiele działań marketingowych odbywa się właśnie w internecie. Firmy nadal mają dostęp do tradycyjnych narzędzi, takich jak gazety, radio i telewizja, ale to narzędzia online wygrywają, w tym media społecznościowe. Większy wybór to dobra zmiana - stwarza możliwość nawiązania szerszego kontaktu z większą liczbą ludzi. Większy wybór to również większe wyzwanie i większa konkurencja. Nadążanie za dostępnymi opcjami może być czasochłonne, a czami źle przemyślane działanie również bardzo kosztowne.

Kreatywne rozwiązania, to marketing

Technologia oferuje nie tylko więcej opcji udostępniania komunikatów marketingowych, ale także więcej możliwości ich tworzenia. Marketingowcy mogą korzystać z szeregu usprawnień - narzędzia do komunikacji, tworzenia grafik, dźwięku czy ruchu. Trzeba być ostrożnym, gdyż obecnie każdy może stworzyć ulotkę baner czy reklamę. Ważne jest aby zachować spójność z pożądanym wizerunkiem

Świadomi konsumenci

Większy wybór to większa konkurencja. W szczególności dzięki internetowi nawet najmniejsza organizacja regionalna może konkurować na arenie międzynarodowej, wystarczy opisać produkt/usługę i zareklamować ją w sieci. Konkurencja może nadejść z całego świata, dlatego tak ważne jest trzymanie ręki na pulsie i sprawdzanie jak działa bądź co planuje nasza konkurencja.

Media społecznościowe, jako "szepty"

Wiadomości ustne zawsze były ważnym czynnikiem udanych działań marketingowych, ale media społecznościowe sprawiają, że ta metoda jest jeszcze ważniejsza. Konsumenci mają możliwość interakcji z milionami ludzi w XXI wieku, w przeciwieństwie do tego jak odbywało się to dawniej. J

Sprawdzone i prawdziwe techniki marketingowe nadal działają

Stare i sprawdzone techniki marketingowe dalej działają, pomimo nowych dostępnych możliwości. Ostatecznie skuteczny marketing polega na:

  • określeniu rynku docelowego,
  • zrozumieniu jego potrzeb
  • przekazaniu przekonujących komunikatów biznesowych wieloma kanałami.

Wszystkie te komunikaty marketingowe pokazują, w jaki sposób produkty i usługi firmy mogą zaspokoić potrzeby konsumentów.